6f/2 (34279)

 
 
 
میرسد از راه مردی از دیار آشناییبر زبانش مهربانی در نگاهش روشناییروشنایی می دهد خورشید را برق نگاهشمی گزارد آسمان هر روز پیشانی به راهشمی رسد مهدی به دستش تیغ سرخ اقتدارلافتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار
 
 
۩ زندگینامه
۩ پیام تسلیت مقام معظم رهبری
۩ گزیده اشعار
 
 

محمدرضا آقاسی در 24 فروردین ماه 1338 در خانواده مذهبی در شهر تهران دیده به جهان گشود. او در دامان مادری مهربان و پارسا و تحت تعلیم و تربیت پدری متدین و با ایمان رشد یافت. پدرش حاج قاسم آقاسی قاری قرآن بود. مادر او شاعر و مداح اهل بیت (ع) بود و در خانه علاوه بر تربیت صحیح فرزندان برای آنها اشعار حافظ، دیوان جوهری و تذکرة الاولیاء می خواند. محمدرضا آقاسی تحت تأثیر محیط خانواده پا در وادی شعر و ادب گذاشت و به مدد استعداد و پشتکار فراوان و اراده خستگی ناپذیر خود قله های رفیع ادبیات را فتح نمود و بنیانگذار فصل نوینی در ادبیات ایران و بالأخص شعر مذهبی گردید.
آقاسی مدتی نیز در جبهه‌های جنگ در مناطق شوش دانیال و جزیره مجنون و سه راه جفیر و شلمچه بود. شاعر مثنوی ‌سرا که مثنوی‌های شورانگیز او در حال و هوای جبهه و دفاع مقدس با قرائت حماسی خود در خاطره‌ها مانده است.
و عاقبت در بامداد سوم خرداد ماه 84 همزمان با نوای اذان صبح و سالروز رهایی خرمشهر، شیعه ترین شاعر بسیجی، خاک پای اهل بیت(ع)، "محمدرضا آقاسی" در ملکوت اعلی قرار یافت و به وصال یار رسید.
پنجشنبه ۵/۵/۸۴ ستاد معراج شهدای تهران شاهد خیل عظیمی از رهپویان و عاشقان حسینی بود که برای وداع و تشیع پیکر پاک شاعر اهل بیت (ع) زنده یاد حاج محمد رضا آقاسی به آنجا آمده بودند.
نمی دانم چه در سر دارم امشبزدم بر سیم آخر دیگر امشبزآهم صد هزاران ناله خیزدبیابان در بیابان لاله خیزد۩زموج ناله ام عرش الهیشود در بحر حیرت همچو ماهیاگر آه می کشم طوفان برآیدامان از آتشی کز جان برآید۩بسوزاند زمین و آسمان رانگه دارد تکاپوی زمان رایکی گوید سرا پا عیب دارمیکی گویدزبا از غیب دارم۩نمی دانم چه هستم هر چه هستمقلم چون تیغ می رقصد به دستمنه دعبل نه پرزتک نه کمیتمولیکن خاک پای اهل بیتم
                                                                                                   مرحوم آقاسی
0
آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی درگذشت شاعر آزاده و بسیجی مرحوم محمدرضا آقاسی را تسلیت گفتند. متن پیام به این شرح است:
 
بسمه تعالی      
                    با تأسف و تأثر خبر درگذشت شاعر آزاده و بسیجی مرحوم محمدرضا آقاسی را دریافت کردم. این حادثه غم‌انگیز، ضایعه‌ای برای هنر و ادبیات متعهد کشور و به ویژه شعر مذهبی و انقلاب به شمار می‌رود. شعر روان و با مضمون و خوش ساخت آقاسی که نمایشگر دل پاک و احساسات صادق و هنر خودجوش او بود، بی‌شک دارای جایگاه ویژه‌ای در ادبیات معاصر است.  درگذشت این شاعر عزیز را به جامعه ادبی و شعرای کشور و به علاقمندان آثار او و بطور خاص به خانواده گرامی و دوستان و یاران این بسیجی دلباخته تسلیت عرض می کنم و شادی روح و علو درجات او را از خداوند متعادل مسألت می‌نمایم.                                                                                                                                                 سید علی خامنه‌ای                                                                                                                                                     7/خرداد/1384


۰